tid

Hur skulle ett samhälle se ut om alla människor skulle tycka att alla är lika vackra? Skulle det funka?Hör attraktion ihop med utseende? Det heter att det är insidan som räknas, men vad menar man med det om alla är lika fina? Det är ju bara en slags undanflykt att säga så isåfall. Från vad vet jag inte, bara spekulerar. Alla har vi olika tycke och smak angående hur någonting fint är. Jag tror nog att alla har någon person som tycker om ens utseende, men vad är det som gör att vissa räknas som finare och därmed får massor, ibland oförtjänt, av uppmärksamhet?  Vart försvann människan? Varifrån kommer samhällets bild av skönhet då, om alla tycker olika? Jag bara undrar. Det är kanske fel att tycka så men jag tycker, utseendemässigt, så är människor finare och mindre fina. Har jag rätt att tycka så? Nej. Men det är oundvikligt. Att alla människor är lika värda tycker jag absolut men just när det kommer till utseende. Bara en tanke. Ej så genomtänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback