vill

tänker alltid en massa saker som sku va rolit å skriv ner
men alltid då ja tar mig tid å skriv nånting blir ja tom.
får int fram nå av dide tankan.
fast ja vill.
inget låt det flöda här inte.
men kanske he e meningen att ja int ska kon sätt ord på mina tankar och känslor.
att ingen ska kon föstå mig.
jag undrar vad meningen me den meningen sku va egentligen.
ensamt sku de bli.
i vikken folksamling som helst.
men ja kan no int kall mig alltför missförstådd.
finns människor som ingen nånsin lyssnar på.
såna som lyssnar har jag nog. oftast.
tänk att aldrig få beskriv sitt inre för nån.
öppna sig. ödmjuka sig.
bli förstådd. accepterad. älskad.
till sist går man sönder.
de man bär på väger för tungt.
var finna mening när allt e så känslokallt. äcklit neutralt.
känslor. kärlek. närhet. sånt trams.
pengar. de e de enda som e värt att sträva efter.
bara ja e rik e ja fullkomlig och lycklig.
ja har ju ett fint hus en fin bil och ett bra jobb.
nu e allt bra.
nej. nej. nej.
allt som e nånting värt hamnar i skuggan av allt annat.
all prestationsångest. all materialism. utseendefixering.
bara om ja e snygg e ja värd att få uppmärksamhet av andra.
vad människor får lida.
för vår otroliga själviskhet. din med.
att man helst ska behöv gå omkring å tänk.
finns e nån som tycker om mig?
e ja helt värdelös?
saker som för länge sen sku bord va självklara.
du är älskad. otrolit värdefull.
förstå.
så många människoliv går till spillo.
var är den äkta glädjen? kärleken?
vad är vi rädda för?
när ja har lite promille i blode kan ja va mig själv.
för att vi ska ge ska vi först få. aldrig så att jag tar steget. ger av mig själv.
bara om ja får nått i gengäld.
vad krävs? för att vi ska våga. våga va öppna.
va oss själva. ingen roll vi spelar.
de e bara å börja.
bryt kylan.

fullkomlig kärlek. frid. glädje: Jesus.




Kommentarer
Postat av: hf

ja just precis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback