Mening

176279-2

Filosofi är väldit intressant. De e no säkert tack vare Hasse. Nå nej. Eller lite jåå. eh. Men iaf. Idaa gav han en uppgift åt oss som vi skulle tänka på i våra huven å sen skriva en definition på:
"Vad är människans ändamål?, enklare sagt " vad är meningen med livet?"
Min definition blev lite väl filosofisk kanske men jaa:

"Finns det en mening? Har alla människor en individuell mening eller är det vårt ändamål här på jorden som förenar alla människor? Gör oss till jämlikar? Är det så att vi är jämlikar, eller finns det bättre och sämre människor? Det sägs att vi människor har samma värde. Men vem har bestämt att så är fallet? För egentligen är det väl en självklarhet att vi alla är likvärdiga. Men hur? Enligt mig är var och en skapad av Gud. Du är hans ögonsten, hans skatt, hans avbild. Det ger oss vårt värde. Människans ändamål är att leva i gemenskap med Gud. Att leva av hans nåd varje dag."


Kommentarer
Postat av: hannafraida

ja ja jag skall kommentera. du tycker filosofi är intressanT!? hum. jag tyckte inte så. man borde inte tänka så mkt. nu har jag kommenterat

Postat av: Fia

Men va dålit. nu känd du dig bara tvingad. Du ska kommentera av hjärtats fröjd.

2007-01-29 @ 19:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback