inget annat

Jag är dum. Herren kallar och vad gör jag? Söker surrogat istället för att
svara. Både igår å idaa ha ja sökt nånting ti gör utan att känn mig tillfreds.
Har sitt på film, vandrat i skogen bla bla bla och ändå haft lite småtråkit.
Ha tänkt att ja sku no kon ta en stund me min allsmäktige fader men icke.
Så hände det sig att jag såg min bibel ligga på golvet så jag tog upp den och
började läsa. Och jag blev så inspirerad av det jag läste. Så jag planerade
en helkväll med uppåt-nedåt verksamhet. Så då tyckt ja att ja behöver mitt
skrivbord som va fullproppat me saker så ja börja rens åpp där. Då ja va klar
ignorera ja he ja hadd hålli på me innan för ja tänkt att ja sku gör nå rolit. ?. Ja ja.
Jesus tack för att du är nådig. Hoppas att ja i alla fall lärd mig nånting av detta.
Jag som sku ta mer tid för sånt här. För vet ni vad. Det lönar sig.

Tänkt far på föräldramöte för skribanditerna på söndag. Den nya prästen har varit
frikostig och frimodig nog att öka på det obligatoriska gudstjänstnärvarandet från
10 gånger till hela 16. Så jag såg en möjlighet för mig att äntligen kunna framföra mina
åsikter om hela saken. Efter konfirmationslägret hadd ja högvis me saker men som vanlit
tror ja att ja ska kom ihåg. Nu kommer ja ihåg två. Men de är de viktigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback