Mangostan - frukternas frukt

Har länge varit intresserad av att pröva olika konstiga frukter och har hunnit prova en del. Och enda sedan jag fick höra talas om mangostan har jag försökt hitta den, eftersom den sägs vara en av världens godaste frukter. Och äntligen har jag lyckats, men upplevelsen var lite annorlunda än jag hade väntat mig. Det var på ett citymarket i åbo som jag fann den, och ack så glad jag blev, mitt hjärta tog faktist ett extra skutt. Och som väntat var den dyr, nästan 19 euro per kilo, men eftersom jag var säker på att det var ett kap vågade jag mig på 3 stycken vilket blev 3 euro. Så var det dags att provsmaka. Jag hade ingen aning om hur de skulle öppnas så jag började försiktigt. Det var spänning i luften och mina 3 nyfikna åskådare var lika nervösa som jag. Men när jag äntligen lyckats öppna den första kom besvikelsen över mig, den var urmöglig. Så var det med alla tre.


Den vackra frukten.


Det försiktiga öppnandet.


Fasan träder fram.


Fullständigt rutten.


Den andra var snäppet värre.


Den tredje var inte lika dålig som de andra men den luktade verkligen inget
vidare. Men modig (sportig, självsäker, snygg) som jag är bestämde jag mig
för att trotsa allt och smaka på frukten.


Minen säger allt. Det var förfärligt.


Såhär ska dom se ut.

Kommentarer
Postat av: andrea

haha.vilket äventyr... jag beklagar verkligen. fast bilden var nog fantastisk

2008-07-19 @ 17:54:10
Postat av: Evelina

herkules, du sku ju ha borda far tibax me dom!! fast...hande ena bilden sir ut som en naken babianrumpa, hahahhahahaha!

Postat av: Fanny

Det såg inte så gott ut ;]

2008-07-24 @ 20:49:17
URL: http://baarajaag.blogg.se/
Postat av: Gudrun Maria Reponen

HEJ. Vad modig du är/var.

Utländska frukter är spännande och exotiska...men dyra, och mankan ju ha otur att....

Du; Ha en underbar sommar! Bada, sola och njut av Guds skapelse.

Kram f Maria

2008-07-25 @ 18:21:14
URL: http://www.endastkrlek.blogspot.com
Postat av: Lukke

Utländska frukter från Åbo. Fina bilder:)

2008-07-27 @ 15:50:29
Postat av: emilia

oj syster-yster vad jag tycker om dig! Du är så mysig och har så mysiga idéer <3 fast frukten såg ju inte så god ut... kom å häls på mig snart, okej? Sku vara toppen. Ta hand om dig!

2008-07-27 @ 22:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback