köra bil, mata häst

imorse var jag otroligt trött. ha int gått å sov i tid på hurja läng, å he hjälper int riktit att sov läng på mårnan. sku ha vila far på konferensen men jag hadde ingen styrka att stiga upp halv åtta. men ja piina mig iväg till snäds i alla fall för att äta tårta å bulla. på cykel. ja känd mig ganska bra, har blivit så lat denna sommar. men jag hoppas det var ett steg i rätt riktning att cykla 24 kilometer. sandra var snäll. hon lånade sin bil åt mig. så nu ha ja kört riktit myki. ja ha växla å backa å svängt å sakta in. så nu känner ja mig nästan redo. måst bara lär mig ti ta e lognt, nöt in allt. å int back på tur fö he fonkar no int hela tiden. men he e så fantastiskt rolit att kör bil. vilken frihet det ska bli att få körkort. ja e nästintill en naturbegåvning. sandra var helt förundrad över mina skills. fick int mommostopp en enda gång fast vi körd i typ 20 minuter. sen satt vi i en sån gungbänk å sen så vi på trädgårdslandet deras. fascinating stuff, carrots. sen sku ja hem. men i kurvan möttes jag av en svart häst som såg så ensam ut. han va riktit finurlig.  he så ut som att han hadd ett riktit långt hårstrå i öga som såg riktit irriterande ut så ja fösöka dra bort e men he va tydligen hans ögonbryn eller nånting så he gick int? då ja mata honom to ja bara sånde gott gräs, hundfloka som kaniner tycker om, för ja dro den slutsatsen att så är säkert fallet för alla gräsätare. först fatta ja int vafför han int riktit tog emot min mat, han fösöka no ta tag i e men eftersom han int vila ta det i gapet trodd ja hela tiden han sku bit mig. men så då han hadd nosa på e en god stund dro han ut ett vanligt grässtrå som ja också hadd råka riv åpp. helknäppt. han tyckt tydligen bara om sånt vanligt. så fortsatt ja att bara plock sånt å då gick e hu lätt som helst att mat honom. men fin va han.
jag har kommit på att avokado är gott. riktit konstit, he va uräcklit förr.så att dedäran. gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback