vid tesortimentet

Människor är så olika. Det är mitt eviga problem. Att kunna se saker från olika synvinklar med förståelse. Detta hör inte helt ihop med min första fundering men i alla fall. För några veckor sen stod jag och såg på olika tesorter. Bakom mig stod två bekanta par ett pensionärs och ett medelålders. Kvinnorna diskuterade hur män inte vet skillnad på småbröd och kex, och så fortlöpte diskussionen till andra ämnen. De pratade dialekt så jag tyckte att det var ganska intressant att lyssna. Så ser den äldre kvinnan ner i det andra parets köpvagn och frågar om någon av dem fyller jämt eller så. De svarade ganska flyktigt något om sina barn som var ganska gamla och att mannen tyckte det var dags att gifta sig efter typ 20 års samboende, fast de inte sa rakt ut gifta sig. Jag tyckte det lät ganska lustigt och vände mig ganska diskret om för att se vad de hade i sin köpvagn. Typ 5 frödinge frysta tårtor. Och jag bara what(ej högt för det skulle ha varit aningen genant)? Verkligen intressant att se hur människor prioriterar och tänker, eftersom jag själv är raka motsatsen mot deras handlande. Jag vill helst gör allt sånt själv å allt ska helst va hembakat vilket inte är så konstigt om man tänker på vad jag tycker om att göra. Ja så är det. De kanske satsade på något annat istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback