2 manader

Tack vare staffens retreat fick vi ledig helg. Jag for med Celeste till hennes familj som bor pa en bondgard i Lancaster, Amishland. Forsta kvallen hade hennes systrar ordant ett barn party, fest i en lada med bondiga, roliga lekar. Nasta morgon for vi in till Lancaster city till saluhallen, massa sma cafeer, gronsaksstand, kott och ost. Sen hittade vi ett gratis museum om Pennsylvania och Amish och boktryckarkonst historia. Tro det eller ej var det intressant. Eftersom jag inte pa rikitigt hade sett amish-manniskor bestamde vi oss for att fara och kopa whoopie pies, typ stora mjuka domino kex, till en familj som har ett forsaljningsstand. Vad som forvanade mig var att garden knappt skiljde sig fran vanliga bondgardar i narheten. En inttressant och trevlig helg var det, vill nog fara och halsa pa igen.

Saker som snurrar i mitt huvud ar prioriteringar i livet, konflikter i relationer, och att vara radikal och brinnande. Om nagon har nagra dylika funderingar och tankar far man jattegarna dela med sig. Kanner nog att den lattaste tiden har borjar vara over, verkliga karaktarer borjar komma fram och man borjar slappa till.


Kommentarer
Postat av: Mommo

Hej!

Det är ju inte sâ roligt om " smekmânadstiden" är över,men tyvärr sâ blir det sâ om man bor nära varann en längre tid och man dessutom inte är kär i rumskamraterna. Be för dem och era förhâllanden.

Ha det bra ! Bamsekramaaaar.

2009-11-02 @ 15:26:54
Postat av: Malin

2 månader?! Va lång tid egentligen. ojoj. Din helg låter mycket spännande. :) see you my friend.

2009-11-02 @ 19:58:06
Postat av: Mamma

Vad roligt att weekenden där var trevlig!

Känns som om du skulle ha varit där i evigheter :(

Det är aldrig lätt att vara så där tätt inpå varandra som ni är där...

Och tyvärr så kan man aldrig ändra på någon annan , hur gärna man än sku vilja, så försök kompromissa, för att strid vinner man aldrig på.

Sköt om dig! Kramar!!!!!

2009-11-02 @ 23:36:09
Postat av: jossan

de låter spännande! Celeste är ett fint namn. I söndags i sion så satte sig en afrikan brevid mig och han hette ungefär så också. Jag är alltid lite osäker på vad dom heter fast dom säger flera gånger. :) Nu sitter vi på internet för rektorn är ute och raggar balalajkaspelare, men om han kommer stänger vi alla våra datorer och ser ut som att vi jobbar med musikteori.



Jag funderar nog mycket på dåna där saker också. Men jag är inte säker på vad jag kommit fram till. men jag kunde citera min kusin från i somras " Hörni, nu e de fritt fram att leva som Jesus." (edit)



Ta hand om dig. Fastän de känns som att de blir lite svårare så blir det säkert också intressantare på många vis. kram!



2009-11-03 @ 08:47:22
Postat av: Mamma

Hur var det i samhället där under Halloween? Märktes det av?

2009-11-03 @ 09:50:20
Postat av: Mommo



GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN !!!

KRAM !

2009-11-05 @ 21:23:55
Postat av: Morbror

Grattis, grattis på din dag Fia!!

Hoppas du får en riktigt bra dag där borta!

Vi e nog med dej fast du e där över:-)

Ha de gott å må väl

morbror å morbrorinnan

2009-11-06 @ 15:45:01
Postat av: Fia

Tack for alla gratulationer. Roligt att hora att ni lever, morbror och morbrorinnan. Hoppas ni har det finfint :)

2009-11-08 @ 21:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback