Framme i Belle Vernon, Pittsburgh, home of the Steelers.

Dagen borjade med att jag missade mitt forsta tag. Trodde nastan jag skulle missa incheckningen men jag hann. Pa planet satt jag bredvid en man som var nervos hela tiden. Lugnande. Gick snabbt att kom flyg. Nar ja sku hamt mitt baggage borja ja se efter nagon med en YWAM-skylt. Ingenstans annu da. Borja ga fram och tillbaka, sen bestamd ja mig for att stall mig mitt i och vant. Vanta en god stund. Sen sag ja en man som stod och tala i telefon dar ja hadd hamta baggage, och ja tankt att he mast va han. Borja ga fram, han sa mig och da holl han app en liten halvt avriven lapp dar e stod YWAM. Jeij. Dom hadd int glomt mig. Dom var tre stycken. Bilfarden va helt knapp, vi hord pa sa hog musik, hela tiden medan vi tala. Bra musik var det ocksa. Trivdes direkt med dom, helt flippade. Tog en timme hit. Da tog Lucinda hand om mig, visa mig var ja sku sov. E forsta flickan har, resten kommer imorgon. Dom hadd laga korgar vid varge sang me typ tval, popcornspasar, fotoram(vill nan som pa riktit skick ett foto at mig pa sig sa far man mer an garna, tog int me na), hafte och sax typ. Traffa nagra andra random manniskor har, fattar int riktit vem alla e, vem som e ledare och vem som e jag vet int vad. Far val si imorgon nar e borjar. En pojke, Diego, fran Colombia och en pojke, som ja vet int hur gammal om ni ursaktar mig verka han lite konsti, fran vermont. Namn ar svara att lara sig. Fick lite press over att ja int e som riktit bra pa na och for att ja int har nan hobby ja brinner for, alla bara fragar a ja bara, eh typ baka och ata? Var for forsta gangen till wal-mart. Typ som citymarket. Kopt konstit amerika-tacke och kudde. Stalle e int alls som jag forestallt mig. Lagt i tak, ganska slitet allting, stort omrade med massa grasmatta, pool, tydligen ere en forsamling direkt har brevi som later YWAM ha detta stalle. Ocksa en forsamling som har lovsangsovning klockan 9 pa lordagsmorgnarna, den enda sovmorgon man far ha och flickornas dorm e vagg i vagg med kyrksalen :). Hela Pittsburgh e bara berg och kullar, hadd jag ingen aning om. Ja som trodd ja va lite palast i alla fall.


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gullungen!

Bra att du tyckt om människorna du ska vara med en tid framöver! Det är väl inte så lätt att föreställa sig hur saker och ting är i verkligheten utifrån text och bild.

Ha det bra! Kramar

2009-09-09 @ 15:44:32
Postat av: Mommo

Hej!

Det är väl en jättefin hobby att ha matlagning och bakning som intresse, sannerligen inget du behöver skämmas för, det är ju det du är duktig på. Upp med hakan Grynet och var stolt,nu för tiden är det inte så många som kan det i synnerhet inte unga.-- --Vanligtvis är allt annorlunda än man fantiserar,både människor och natur.

2009-09-09 @ 17:05:50
Postat av: Alexandra

Jag vet int om du märker/läser kommentarer till äldre inlägg.



Men hahahah, jag hadd så roligt, för jag känner så mycket igen mig i det du skriver. Det är ju så knäppt allting i början. Det är en massa mänskor på basen och man har ingen aning om nånting. Ännu efter flera månader visste jag inte ens vad vissa av dom gjorde där på basen..:)

Jag var också en av de första på basen. Jag blev visad till min säng (där det fanns en korg) och där lämnades jag ensam för en stund (efter att jag blivit guidad). Bland de första sakerna minns jag också att jag var till Walmart och Goodwill, med bara koreaner (de hade också en koreansk DTS)..det kändes som en av de märkligaste sakerna jag gjort just då. De var ganska blyga med att prata engelska, så jag försökte hänga med dem. Det var ganska förvirrande. Jag visste inte riktigt vart jag kommit. :)

Haha, Byggnaderna var strykfula, låga betong/barack-byggnader, men sen var dom inte så fula när man blivit van.

Ska bli kul att läsa din blogg! Ha det så bra!

Tänker på dig!!!

2009-10-11 @ 21:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback