The Almost vaknade till liv igen

Hemma i Finland. Jag undrar om det stämmer? "I'm not sure home is a place I can get to by train.." Men onekligen är det nånting bra att vara här i Hankmo. Börjar ha landat, men kämpar hårt me att få färdigt uppackat, städat och organiserat i rummet. Försöker ta mig in till stan men vågar inte riktigt köra ännu måste jag erkänna. Jaa.
Verkligheten är så svår att förstå, åtminstone för mig. Något jag ständigt går och funderar på känns det som, hur allting går till egentligen och hur mycket större Guds hjärna och förstånd är jämfört med vad vi kan förstå. Och ändå tänker vi att vi är så bra. Till och med att vi kan försöka lura Gud genom att försöka lura oss själva. Som att det skulle fungera. Vi, man, jag. Svårt att välja. Vill inte peka ut någon, inte heller generalisera, men jag låter så smalt och tråkigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback