En helg

Igår var det Kulturnatt här i Växjö. Kanske inte så välgenomtänkt att ha en sån sak i januari när det är som kallast att strosa omkring utomhus. Jag for tillsammans med paret till Utvandrarnas hus där kinesiska studeranden hade olika aktiviteter och uppvisningar för att fira det kinesiska nyåret. Paret for hem efteråt, medan jag gick vidare till biblioteket där två tanter stod och sjöng gamla schlagerdängor ackompanjerade av en CD-skiva. Ganska många stod och lyssnade, faktiskt. (Med dessa som bakgrundsmusik läste jag en artikel om Finlands klåpighet att sänka alkoholskatten med ca 30 % år 2004. En statistiker informerade att om detta sker, så kommer mellan 500 och 700 personer fler per år dö pga alkohol. Året efter beslutet dog 600 personer fler. Right on.)

Kvällens nästa etapp var Kafé de Luxe var Hans Appelqvist(?) skulle spela. Tjohoo. Hittade ett shack utbytesstuderanden som jag hängde med en stund. Så det blev nog en bra afton.
I fredags var jag på FÄST, Ulriksbergskyrkans ungdomssamling. Jag tänkte att antingen så kan det bli ett ställe att hänga på, eller så får det bli ett studiebesök. Det blev nog ett typ ett studiebesök, ungdomspastorn var den enda som var äldre än mig, alla andra var i gymnasiet eller högstadiet. Men jag hade rätt kul ändå, vi spelade lite spel och sånt.
Överlag är jag inte så brydd i hur det estetiskt ser ut i mitt rum. Jag skulle önska att jag var mera brydd och engagerad ibland, men jag är inte så bra på det bara. Men en sak måsta jag åtgärda, jag drog ju skam över hela jag vet inte vad. Så jag köpte en ny gardin på rea för 50 spänn.
Före:
Efter:
You get what I'm saying.

Kommentarer
Postat av: katarina

1. Vad fin bloggen din har blitt!

2. Vad kul med utbytesstuderande och studiebesök till FÄST.

Postat av: Mommo

Va fin gardin du lyckats hitta.

2012-01-30 @ 10:02:00
Postat av: LINA

Najs med lite program! =D Själv har jag räknat dagarna tills kinesiska nyåret e över sen den 15 januari för alla kineser har ju semester nuuu 15 januari till 2 februari vilket betyder att vi int kan beställa smycken =P

2012-01-30 @ 12:04:48
URL: http://evelinaknipstrom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback