Filmsnacks

Igår hade jag min mellan storasyster/pseudotvilling på mellanlandnings övernattning hä, innan hon skulle åka vidare hem till mina föräldrar. Efter en massa snack så bestämde vi oss för att se på film, och till det behövde vi förstås något att mumsa på. Då kom jag att tänka på ett recept som jag en stund velat testa, nämligen att laga en "mug brownie". Man blandar ihop en smet i en mugg och mikrar den som hastigast och sen så är den färdig. Receptet är supersimpelt; 
 
Rör ihop 2 msk mjöl, 2 msk socker, 1 msk kakao, 1 msk olja,
1 msk mjölk och en nypa salt till en slät smet i en mugg.
Beroende på effekten på mikron, mikra mellan 30 sekunder till 1 ½ minut,
helt beroende på hur kladdig du vill ha din brownie!
 
Vi använde fullkornsmjöl, agavesirap och kokosolja. Det märktes att mjölet var grovt, men "brownien" blev ändå väldigt smarrig! Som topping hade vi också lite chokladpudding, men det skulle nog också vara värt att prova med lite vaniljsås eller glass på, beroende på vad man är på för humör. Receptet är farligt enkelt och resultatet alltför gott, jag kommer säkert att bli helt beroende. Självdisciplin krävs!

Kommentarer
Postat av: katarina

Woow , måste testas!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback