Första maj..

 
...firades med picknick med dessa fina typer i Hovrättsparken. Kallt och
blåsigt men solen sken, och det var ju huvudsaken det. Jag kände för
att fixa till lite extra och lagade minipizzor med massor med toppings. Jag använder mig nästan alltid av Leila Lindholms pizzadegsrecept. De flesta andra recept är det oftast på tok för mycket jäst i. Degen hinner inte använda upp all jäst innan gräddning, vilket i sin tur kan leda till att det fortsätter jäsa i magen, och det är inte så angenämt. Så hennes recept rekommenderas, det är bara att googla sig fram till det.
 
Soltorkade tomater, kalamata oliver, örtmarinerad tofu, inlagd, rostad paprika,
champinjoner, zucchini, rödlök - med andra ord, ganska så maffigt.
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Ser übersmarrigt ut!! =D

Postat av: Sofia

Trevlig blogg du har!
Jag använder aldrig jäst i mina pizzadegar, och mina matgäster brukar säga att degen är god ändå.

2013-05-30 @ 14:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback