Gräddglass?

 
Nej, gräddglass är det inte, men gott är det! Ikväll kände jag för något lite extra, utan att det egentligen var det. Jag lagade till "glass" genom att mixa frysta bananer och hallon med lite kokosflingor. Först får bananskivorna tina några minuter, sedan mixar man till det i matberedaren, det tar en stund innan det blir krämigt. Konsistensen är väldigt glassig, som mjukglass ungefär. Det är ganska passligt söt smak, jag ringlade över lite agavesirap, men det var inte egentligen så nödvändigt. Det går dessutom att variera med olika smaker, fast jag undviker att blanda med kakao eftersom jag inte tycker om banan-choklad kombinationen. Soffhäng, glass och film - ett perfekt slappar avslut på dagen!
 
                                        
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback