Inlagda maskrosknoppar


 
Ännu ett sätt att ta vara på naturens erbjudanden. Det låter kanske inte så gott, men jag tänkte att det var värt ett försök! Får se hur det börjar smaka om några dagar, om det är något att ha. Jag föreställer mig att det är som ett tillbehör till maten, ungefär som saltgurkor. Jag förvällde ungefär en liter maskrosknoppar i saltat vatten och satte dem i en glasburk, kokade upp en ättikslag med salt och socker och hällde i burken, och i med några vitlöksklyftor. Jag väntar med spänning!
 

Kommentarer
Postat av: b-mg

Hoppas de smakar som kapris, då vore det ju toppen eller hur?

Svar: Ja kan informera att de smakar som något helt eget, men ändå likt kapris eller annat som varit i ättikslag. Helt gott var det!
Fia

2013-05-25 @ 18:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback