Fredagspizza to die for

Idag då jag kom hem ville jag ha mat snabbt som attan. Jag hade i förväg funderat ut att jag skulle laga samma mat som jag gjorde igår, nämligen ugnsrostad batat med lite andra saker. Väldigt gott, men det kändes inte helt rätt, jag var sugen på något mera fredagkvällsaktigt. Jag kände plötsligt ett ingrediensihopparningsflow (ursäkta mina val av icke-existerande ord) och svängde ihop en lös pizzabotten på havrekli, boveteflingor, grahamsmjöl, salt, vatten, olja och bakpulver. Jag bredde ut den onödigt hälsosamma sörjan på en plåt och förgräddade den i fem minuter i ugnen. Under tiden blandade jag ihop en röra på mandelmjöl, torkad basilika, vitlök, jästflingor och vatten som fick ställföreträda tomatsås och skinka. Som toppings lade jag ett färskt fikon, päronskivor, körsbärstomater, kalamataoliver och som final touch lite olivolja, balsamico och flingsalt. Ingen kamera ännu, så ingen bild. Men jag kan informera er om att jag halvt dog medan jag förtärde pizzan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback