mer och mer

Jobba jobba jo-obba. Jordgubbsplockning. Igen. Påminn mig snälla nån om hu hemskt he e nästa år om int ja får nå annat så ja helst får va arbetslös. "Varför blir dom vita och håriga när dom dör? Jag tycker dom sir ganska läskiga ut" sa en kollega om en möglig jordgubbe. Börja skratt fö hon va så seriös.

Börjar bli trött på dehe vädre. Bara mulet å regn. Vill ha sol så man kan va ut å hopp omkring me Jesus. Sån frihet. Vad vädret gör skillnad. Vad man låter vädret göra skillnad. Vilket onödit beroende. Ja vill bara va beroende av Jesus. Och han e överallt hela tiden. Varför begränsar jag mig själv, eller Honom? Båda. Men Jesus är ljuset. Då blir det också lite bokstavlit talat. Jahwool

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback