I en stad med fina berg och vild trafik

Sa nu har vi varit har i Bogota i en vecka och en dag. Det ar nog spannande men stressigt kanns det som. Det ar en fin stad, inte valkigt annorlunda förutom palmerna, dom fantastiska bergen som omringar hela staden, den helt galna trafiken som ingen forstar sig pa (har ar opel chevrolet btw, chevrolet zafira ar nagat att vanja sig vid), maten( mycket kyckling och matbanan och farska fruktjuicer) och språket som gor en frustrerad manga ganger om varför jag inte valde att lassa spanska istället for nu skulle det minsann ha kommit till nytta. Men franska ar finare och talas i manga afrikanska lander sa ja kanske drar dit. Men frost ska jag nog hem och festa med alla mina vanner och familj som också ar mina vanner som jag saknar i mangd och massor!!! Och sno och Finland, jag ar nästan patriot. Har pekar man med munnen, som en puss istället for med fingret. Om man i luften mater hur hog en maniska ar har mast e man hala handen inte flat som parallellt med marken utan som stående eller hur man nu sagor det, om man har den flat mater man ett djur. Ja det var ju intressant :) Vi har ytterst lite fritid och vet aldrig naggat om vart program for dagen, vart vi skall aka och sa vidare. Kanns som att jag inte hinner tanka och reflektera sa mycket. Lite frustrerande ibland men vad kan man. Vet inte heller nar vi kommer att ha lediga dagar och internet användningen uppmuntras inte och vi har inte tillgång riktit heller förutom nu ad resten for till brasilianska ambassaden for att fixa visum i sista minuten. Far se hur det gar. Vi har outreach varje dag, vi akter ivag till olika stallen varje dag och gro danserna och dramat och gar sen och pratar med publiken. Pa kvallen har vi oftast att vi gar till kopcentrum och pratar med random manniskor. Pa nyårsafton akter vi ivag  till Rio de Janeiro. Jag ar langt borta fran kalla Norden. <3 Julen spenderas ute pa landet någonstans i en lada vad jag vet av :) Jag har det bra, lite attitydproblem ibland med tanke pa vara ledare, men annars fint. Jag har ingen aning om varifrån dom random prickarna och bollarna kom ifrån, helt automatiskt. Ha en GOD JUL allihopa!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Julen närmar sig med stormsteg... Vi åt risgrynsgröt till morgonmål idag för att ha lite julstämning. Snön är snart ½ meter hög, så det är en vit jul i år. Vi saknar dig! Kram!

2009-12-23 @ 09:37:59
Postat av: Malin

Hej. Kanske du känner lite julstämning på andra sidan jordklotet? Fast det är ju lite över nu. Ja ha nog tänkt på dej ofta.

2009-12-26 @ 23:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback