Saffron never gets out of season

Jag älskar att det finns speciella dagar och tider under året, som man firar med att äta ett specifikt bakverk. Det hör så starkt till, ja det är nästan ett måste att äta en Runebergstårta eller en Fastlagsbulle, om inte förr, så på den specifika dagen. Det är det ultimata sättet att unna sig något gott helt skuldfritt, att göra en nationell dag av det hela. Så idag bestämde jag mig att det var dags att fira fastan lite grann tillsammans med mina föräldrar, och laga Fastlagsbullar deluxe version. Mandelmassan och  bullarna sötades med agavesirap, vilket är ett hälsosammare och neutralsmakande substitut för socker, och bullarna bakades till största delen på fullkornsvetemjöl och havregryn. Frestelsen blev för stark att tänka lite hälsosamt, men varför skulle man inte det, då smaken ändå blir den samma? Tyvärr har jag inget bildbevis på skapelsen, men jag kan avslöja att bullarna innehöll saffran, och mandelmassan fick lite extra sting av en skvätt whiskey. The perfect combo indeed! Det blev inga lussebullar till jul, och jag älskar saffran, så jag bestämde mig för att testa det nu istället. Själva grejen med dessa bullar är enligt mig mandelmassan, det är så fantastiskt gott! Men vad fyller du helst din bulle med? Sylt, vaniljkräm, nutella eller är du traditionell som jag?

Kommentarer
Postat av: M-LK

Verkligen smaskiga!

2013-02-13 @ 20:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback