Mörker och trötthet

Ack denna vintertrötthet som har drabbat mig! De senaste dagarna har jag varit totalt orkeslös och slak, noll kraft att ta itu med någonting. Just som jag har en hel hög med skolarbeten som hopat sig sen jag var sjuk hela förra veckan. Jag skyller på mörkret, det mulna vädret och kylan. Det suger ju ut all inspiration ur en. Helst av allt så skulle jag bara slänga mig på soffan och äta en massa snickers och kokosbollar och se på romantiska komedier och snyftfilmer. Den bästa kuren mot denna trötthet tycks paradoxalt nog vara att hållas igång fysiskt, det gäller bara att orka släpa sig genom slasket till gymmet. För en promenad eller joggingtur utomhus kommer nog inte på fråga. För min del är det helt okej med vinter, men det är mörkret som ställer till det. Så jag hoppas starkt på att det kommer några soliga dagar här snart. Annars så ger jag nog snart efter för soffplanen alltför helhjärtat.

Kommentarer
Postat av: Ella

Anmäler mej frivillig som soffplans-kamrat!

Svar: Jihuu! Låter finfint :)
Fia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback