Fancy lunch

Jag har haft en lite slö matlagningsperiod. Men idag fick jag inspiration att göra något trevligt av butternut squashen jag impulsköpt då de var på erbjudande. Så det blev boveteravioli, fyllda med rostad squash som jag mosat ihop med lite citronsaft, salt och peppar och "fetaost" lagad på mandel. Det var lite knepigt att få snygga raviolis, när degen sprack relativt lätt, men genom att jag penslade degen med vatten fick jag dem att hållas ihop. Receptet på pastan tog jag härifrån http://www.thekitchn.com/how-to-make-soba-noodles-from-scratch-cooking-lessons-from-the-kitchn-191038, och receptet på fetaosten hämtade jag härifrån http://www.cookbookaficionado.com/weekend-brunch-round-3-greek-scramble-with-tahini-sauce-almond-feta/. Osten hade jag provat laga redan i fredags. Det finns massor med recept på ost lagat på nötter, och detta recept lät ganska simpelt så det verkade som ett bra första försök. Jag tror dock att min matberedare inte är tillräckligt effektiv, osten kändes grynigare än jag tror den skulle vara. Den smakar inte som fetaost, men både syrran och jag kunde ändå konstatera att den lite påminde om det. God var den hur som helst, och passade perfekt att fylla raviolis med. 
 
 
 
Det blev helt fantastiskt gott, speciellt squaschen överraskade med sin robusta smak. En perfekt bjudrätt, men då skulle jag nog minska på mängden bovetemjöl och öka mängden vetemjöl för att få ett snyggare resultat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback