Han som inte bryr sig

Mitt ögonbryn e helt uppsvällt av ett bett från nån sak. Ja har fyra maskrosprickar under mitt knä. En lymfkörtel är uppsvälld på min kind nära örat och den värker. Var till kyrkan idag. Bar processionskorset. Ville vara barfota. Men mor min sa att det är emot oskrivna lagar åck vett åck etikett. Ingen tänker på att he kanske e skönt? Läst dagens text inför alla konfirmationsmässe besökare. 1 Joh 4:16-21. Bra text. Simon fyller 20. Gratulerar. Men han läser no int min blogg. Han har en lägenhet. Där åt vi jordgubbar, finska såna, åck kladdkaka. Sen mommo. Ja drack vatten. Men mitt huvud snurra för fullt i alla fall. Synd att ja int svimma. He vill ja gör nångång. Skolan sluta abrupt. Simma i vassor krossen. Fina jossan elin andrea. Jossan döpt sig i söndas. Ja älskar sånde dop. Det är så Gud. Skriba månda ti freda. Va ganska tungt. Enda kristna hjälpledaren. En konfirmand va frälst. Men mitt i allt känd ja min klippa. Jesus Kristus. Han va så där. He va så skönt att vet vart man hör men också bedrövande ti vet var alla andra va. Att man int bara kan slå dom i hovo åså tror dom. Att det bara är Gud. Känd att ja sku va knäpp om ja int sku håll andakt. För första gången i mitt liv. Så ja vittna om mitt liv. Om hu he e att ha en relation me Jesus. Glömd en massa ja sku säg märkt ja sen när ja kritiskt analysera va ja hadd sagt i mitt huvud efteråt. Men he kändes bra medan ja prata. He flöt på. Alla satt tysta å glodd. Ja hoppas Gud berörd nån genom mig. Mina ord va kanske bristfälliga men Gud har inga brister. Å de e han som grejjar allt. Int jag som presterar fram nåt. Så ja lever i hoppet att d kommer att förändra nåns liv.
Slappa slöa vecka hoppas ja. Alla ha fari på team. Ja hälsar på i veckan. Ringer när ja vet vikken da vi kan far på bio, Zeb. Om nio dagar England i nio dagar. Sen Sibbo ehkä 4?


Kommentarer
Postat av: Anso

ha de så kul i england! :D

Postat av: Anso

å ja tror absolut att nån blev berörd genom ditt vittnesbörd! go girl!

2007-06-12 @ 13:12:25
URL: http://anso.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback