whiskey in a jar

humm. minns no int va denna dag gick ut på. slaskit å slibbit igen. skorna blev dyngsur bara för att man sku gå ti maten. håxa int på gummistövlarna i morse.
sen va elin borta också. tänk att du kona bli så sjuk. så snabbt. ja blev helt paff. kom tibaak illa kvickt!
hadd "möte" igår. angående våra fina planerade ungdomssamlingar i lutherska. jag jossan jonny benna. meningen va att vi sku planer å no blev e lite sånt å. men mest nietzsche nihilism brist på moral. "om Gud int finns e allt tillåtet" citerar jag. håller helt med. om ja int sku va kristen sku ja gå stenhårt på he. för varifrån sku man få all uppfattning om va som e rätt å fel om int från Gud? men som tur är så är det så att Gud finns, enlit mig iaf. men folk verkar ändå tro att allt e okej. om de känns rätt fö mig så e de okej, de e inget fel me att ja gör si eller så. man ska följ sina känslor, som e så bestående. ehe. exakt.
dagen ha kretsa lite kring synd å förlåtelse. tänk va fantastiskt. han förlåter allt! va vi än gör.ja tror int på nå dödssynder. då underskattar man gud å sätter honom i en liten låda. han har ju all makt i världen! vafför sku e va omöjlit för han då att förlåt nånting då? nåden. kommer aldrig riktit att förstå.
egentligen va e en ganska häfti daa.
kommer en dokumentär om livets ord strax. måste kolla.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror att även dom som inte har Gud har ett samvete.

Postat av: Jonny

Jag håller med föregående skribent, men samvete får en annan karaktär efter frälsningen.

2007-03-21 @ 17:00:49
Postat av: elin

ska försöka bli frisk så snabbt som möjligt men ja mår no int så bra. 39 graders feber idag. de känns hemskt. har tråkigt. ring å prata me mej. blev glad av höra din röst då ja försto att de va du.blev lite förvånad. saknar er människor. känner mej ensam. (skrev no på min blogg men de sket sej så ja orka int skriv om allt.)

2007-03-21 @ 18:40:38
Postat av: Fia

Håller med med både hanna å jonny.

2007-03-22 @ 10:26:11
Postat av: Anonym

kan mycket väl hända. dock har jag ej en före och efter upplevelse av detta samvetefenomen.

2007-03-22 @ 10:51:25
Postat av: jossan

joo men samvetet har ju Gud skapat,även de som förnekar honom påverkas ju av hur han byggt upp allt, såklart de har ett samvete, men utan honom skulle nog inget som heter samvete finnas, inget som heter vi heller för den delen.

2007-03-22 @ 20:22:24
Postat av: Fia

Om man tänker att Gud int sku finnas men vi ändå sku gör he, då sku vi int ha ett samvete tänker jag.

2007-03-22 @ 21:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback