sagt

Ibland känns saker lite svårt. Smärta på insidan. Man kanske tänker att det går om, eller totalt tvärtom. Och ofta går man och bär på saker helt ensam. Man tänker att ingen vill höra, det spelar ingen roll om ja säger eller int , ingen kommer att förstå, Jesus vet ju och jag ber(hoppeligen). Okej, om man har vänner som bryr sig tror jag nog dom är villiga att offra en stund för att lyssna och kanske int så många kommer att förstå, men i de flesta fall handlar det nog inte om att bli förstådd, utan om att man bara säger hur man har det. Lätta på trycket liksom. Och ja det hjälper, saken kanske inte blir helt bra, men det hjälper. Rädsla för att bli fördömd om man säger nåt. "Så finns nu ingen fördömelse för dem som är i KRISTUS JESUS." Rom 8:1. Ja så va jag menar är, man behöver inte bära allt ensam, vänta inte för länge med att prata med nån om man vill ha det lite lindrigare. Och be.För det har jag fått erfara idag. Tack Josefine för att du lyssnar och orkar(hoppas jag).

Jag vill inte underskatta bön. Gud ser allt vet allt och förstår allt. Vi är skapta att leva i gemenskap med Honom men också varandra. 

Kommentarer
Postat av: Gudrun Maria Reponen

HEJ. tack för att du länkar ti´ll min sida Jesus lever. Gud är vår Far och han lyssnar på alla sina barn.Jesus vet om allt som rör sig inom oss och han är den vi ska gå till med allt.... /Hälsn Maria

Postat av: Irre

Liksom att det är härlit att bara vara då man har en stund med Gud, så e d lika skönt att bara vara med sina vänner när d känns tungt. :) D e ju d som vänner e tilll för, jo...

2008-01-19 @ 07:41:41
URL: http://oceansong.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback