Turist och liv

Senaste tiden har jag funderat en hel de over prestationsangest. Har kant att de jag gor inte ar tillrackligt och sa vidare, angaende typ lasa bibel och be. Kant press att jag maste gora det mera. Men sa pratade jag med tva fina manniskor en dag. Tack Gud for manniskor med mer erfarenhet och mogenhet. Lite tankar fran dom :
Nar vi borjar pressa, det ar da vi borjar kanna oss battre an andra da vi lyckas, och fordomda och blaa nar vi misslyckas. Vart mal ar inte att vandra uppat i en andlig karriarsstege, utan vi vandrar nerat (i odmjukhet och genom att vi blir mindre i oss sjalva).
Gud ar intresserad av hjartat, inte vara garningar. Garningarna kommer utifran karlek till honom. Han ser till det villiga hjartat. Garningar utan hjarta, bara for att gora ar inte vart mycket. Livet med Gud handlar mera om att vara an att gora.Gud anvander var villighet att folja  honom, och formar oss.
Ja detta ar goda nyheter. Efter att jag hade diskuterat fardigt var jag helt salig och kande mig fri. Gick tillbaka till flickornas rum och borjade skratta for mig sjalv. Och skratta. Helt utan att riktigt fatta varfor, fran djupet av mitt hjarta. Det var nog Jesus. Det var precis vad jag behovde.
Guds tajming ar helt fantastisk. Dessutom, pratade denna veckas undervisare om allt detta. Att ha sin identitet i Gud, preastation och karlek till honom och allt sant. Jag menar perfekt. Han var cool. Jobbar for YWAM i Sydafrika.
Outreachen andrades. Dorrar stangdes till Argentina, vilket var ganska haftigt eftersom vi hade bett att Gud sku stanga dorrar ifall han ville. Jag har inte sa stor skillnad. Kvar ar Colombia och Brasilien.
Fick insant min visumforlangning igar. Jihuu. Det borde fixa sig, bara dom borjar processa det ar det okej. Nagon anonym gav mig 350 dollar for omkostnaderna!! Helt otroligt. Vi hade giving time i forrgar ocksa. Helt fantastiskt. Folk gav allt litet dom hadd, typ klader, iPods, pengar, godis osv. Det finns nog en stor gladje i att ge kan ja saga.
Idag ar Thanksgiving Day. Min forsta. Ar hos Jocelyn i Washington DC. Berattar mera senare. Nu ska vi gora pilates i forberedelse for den stora middagen.

Kommentarer
Postat av: Mommo

Va skönt att du fick nâgon att tala med om din prestationsângest. Och de har ju fullkomligt rätt och du fick frid i hjärtat. Som du märker är Guds vägar underbara pâ alla sätt.

Hoppas du fâr en trevlig helg.



Megakraamaaaar fr. Mommo

2009-11-27 @ 08:09:56
Postat av: sandra

Hahah, tänk att det var svaret. ursäkta. Det är ju helt riktigt.

2009-11-27 @ 08:25:00
Postat av: fia

japp, hur simpelt som helst, tydligen for simpelt for min hjarna.

2009-11-27 @ 22:56:04
Postat av: Mamma

Hej!

Det var ju bra att visumhandlingarna är inlämnade och trevligt att någon betalar för dem!

Har int ni gjort nå liknande talkoarbete, som jag såg att nån annan YWAM grupp gjort för att få ihop pengar?

Skönt då du fick befrielse med dina tankegångar!

Ha det bra!

Kram!

2009-12-01 @ 12:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback