Filmkvall ikvall

Hetsvecka. Sa gott som noll fritid, typ tva timmar per dag. Tva bocker att lasa och skriva bokrecensioner pa, wordless book att fixa. Denna vecka har varit ett uppvaknande for allihopa, vi har fattat att vi har slappat till och haft daliga prioriteringar, och ledarna har inte varit sarskilt tysta om det. Jag tyckte det bara var bra, att dom fick oss att inse med lite tid kvar, hellre an att bara haxa upp sig nar det ar forsent. Manga har nog blivit irriterade och tyckt att dom satter jattemassa press pa, och bara for att denna vecka varit full, klagar alla pa att vi inte har tid, fast vi tidigare alla andra veckor for det mesta haft tid. Manniskor fungerar sa, ocksa jag. Ibland blir jag nog ocksa stord pa ledarna, typ konstiga petregler som inte har nan nytta alls, bara for att ha en regel. Och sant ar alltid storande men dom ar auktoritet, och vi ar har for att lara oss att inte vara rebelliska utan palitliga och lydiga. All auktoritet ar dessutom tillordnad av Gud, nar man vet det har man lite mer overseende och forstaelse. Nu har vi lart oss dramat, jag ar "material girl", skulle egentligen vara seeker men far se hur det blir med det. Forsta uppvisningen pa sondag. Avfard imorgon bitti, North Carolina(min fortsa sydstat)minst 8 timmar bilfard men det ska bli spannande. Men trots att vi aker bort har vi anda laxor och andra uppgifter som maste utforas. Japp, detta med att lara sig fokusera och prioritera masten over nojen.

Och jag kopte Hello Hurricane i tisdags. Det var spannande men inte lika spannande som ett liv fyllt med Jesus. Kan nog saga att den var over forvantan fantastisk. Annorlunda men igenkannligt. Maste ta tid att lyssna mera.

Kommentarer
Postat av: Jossan

heej! Vetdu, jag gick in på Anttila en kväll och så såg jag den; switchfoot- hello hurricane. De va coolt. Jag ska köpa den ti bebbe i födelsedagspresent. Enough to let you go - bäst.

2009-11-29 @ 11:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback