tankar

Jag har kommit pa en orsak till varfor manniskor vill gifta sig. Jag har nog inte insett att det ar osjalviskt att gifta sig annu men i alla fall. Vanner i livet kommer och gar, visst man kan va vanner livet ut men ens vagar foljer anda inte varandra vilket innebar att man inte traffas sa ofta. Och visst hittar man nya vanner overallt men sen sa maste man flytta eller dylikt och sa stannar dom och man maste hitta nya igen. Det maste vara skont att ha nagon nara till hands, darfor utesluts foraldrar och syskon, annat an Jesus om jag far saga sa, att dela livet med och som ar en konstant faktor hela tiden, sa att livet inte behover vandas upp och ner hela tiden pa alla omraden. Men om man vill bevara sig fran mycket smarta skall man nog inte gifta sig heller. Men livet ar smartsamt anda. Ja inte vet ja hur jag kom in pa detta.

Jag fick en film fran tva vildingar i Jyvaskyla igar. Tanka sig att man kan vara sa kreativ. Jag gapskrattade mitt bland allihopa, det var for mycket for att bara fnissa. Biffen var episk, sa ocksa ex-ballerinan. Groten var ju en fin bild at alla hur maten i Finland ar. Den andra tallriken har jag ingen aning om vad den inneholl. Nu vet jag hur ert liv lite ser ut. Jag uppskattar er valdigt mycket. Ni ar helt fantastiska, unika manniskor.

Ja jag forstar mig nog inte pa livet. Jag blir forvirrad hela tiden. Dod och liv. Karlek och sorg. Lycka och motgang.

Kommentarer
Postat av: mikael

nå, att gift se e ju nåo kanski lite meir än klipp-ut-nån-å-spara... men jå. tryggheit e ju en deil åv e.

plus att gud ju vill att vi ska få myki bån samtidit som an int vill att vi ska para oss som kaniner (me allt som rör se). Så äktenskap e ett bra sätt ti fix he.

nu vart hede meir än råddot, fö ja e meir än tröitt. men ja ork itt rader. fö tå sku ja ju måst hald int en knapp. myki lättare tå ti bara tryck ner fleir. eh.

gonatt!

2009-11-22 @ 02:08:00
Postat av: mikael

hald IN en knapp. perfektionist.

2009-11-22 @ 02:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback