"What is the world you want? You choose it with every breath. "

De senaste aren i mitt liv har jag alskat att dromma mig vidare i livet, hela tiden tanka pa vad som kommer sen, inte helt nojd med situationen jag varit i. Det har tagit en tid att inse men jag har markt att jag inte alls oroar mig over vad som hander efter detta. Jag ar nojd med var jag ar och trivs ypperligt med livet har. En san skon kansla, att inte behova oroa sig over livet och framtiden, bara njuta och forsoka ta var pa dagen. Men dagarna bara rusar ivag, latt att komma in i en slags rutin och ta varandra for givet trots att vi bara just har borjat lara kanna varandra.

Vi har bytt work duties, fran och med nu har jag dinner preparation i en manad framover med Jocelyn, den enklaste, sloaste och basta man kan ha. Har saknat livet i koket, mina hander far abstinens. Vi foljer ett schema men vi kan anda bestamma lite fritt.

Outreachlanderna ar antligen bestamda och det blev Argentina, Brasilien och Colombia. Overvaldigande med tre men ack sa spannande det ska bli! Jag ser fram emot det, men vill anda inte att lecture phase ska ta slut sa snabbt som den gor. Spiritual warfare har varit veckans tema.

Manniskor i USA anvander inte "mm" (eller "nn") som ett svar istallet for ett jakande ord. Det later nastan for otroligt for att vara sant men vissa har inte fattat vad jag menat nar jag svarat pa ett dylikt satt. Intressant.

En utdrag fran en kolumn Jon foreman skrivit:
"In our current climate of fear and debt I am reminded of what I hold most valuable in this life: the human souls closest to me. We need each other. Human beings will always be the most valuable natural resource on the planet. The human story is still unfolding. We are telling it as we speak. The human song is still weaving its way towards a chorus, through the suffering, through the fear. We need each other. We need heroes. Let your life be a beautiful song. We need hope. Tell a good story with the way you live. What is the world you want?"
(http://www.huffingtonpost.com/jon-foreman/goodness-precedes-greatne_b_322551.html)

Tack mommo massor for paketet! Radikalt med hela tre chokladplattor men jag tog gladjande emot det!



Kommentarer
Postat av: Mommo

Skönt att paketet kommit fram. Jag blev nästan orolig för att det försvunnit pâ avvägar. Du har väl hunnit äta upp de andra plattorna före de här, sâ nu fâr du fortsätta och njuta lite till. Sköt om dig.

Bamsekramar.

2009-10-17 @ 18:39:23
Postat av: Mamma

Hej!

Vad bra att du får laga lite mat! Kan tänka mig att du saknat det.

Ha det bra!

2009-10-18 @ 09:07:15
Postat av: andrea

jätte bra hade jon foreman skrivit, men ännu bättre vad det du skrev i första stycket. bra gjort ! och tack för brevet, fick det idag men hann inte läsa det ännu. men "it made my day" för jag var så urled på tovning.

2009-10-20 @ 16:35:04
Postat av: Evelina

Hitta en blogg där en blivande dietist skriver och i dehe inlägge skriver hon om utbildningen: http://filibabba.blogg.se/2009/october/dietistutbildningen.html



puss syrran! =)

2009-10-22 @ 15:41:45
URL: http://skrivbubblan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback