Tennis och borjan

Nu borjar smekmanadstiden vara over, som forsta veckan kallas. Imorgon borjar det verkliga schemat. Ska bli intressant. 10 timmar hushallsarbete varje vecka, 14 timmar undervisning, varje morgon private Jesus time med obligatoriskt dagboksskrivande som sedan lamnas in och lases av en ledare. Lite svart att gora det pa engelska, ocksa att be, men det skall val bli battre med tiden. Och lite allt mojligt dar emellan, ganska manga inlamningsuppgifter har vi ocksa. Vi ar 12 deltagare, 5 pojkar och 7 flickor. Bara en pojke fran Colombia och jag fran Finland, resten fick inget visum. Vi e 5 flickor fodda 90, ganska jamn alder overlag. Tre DTS ledare, plus en massa base staff. Alla ar trevliga, kommer an sa lange bra overens och vi trivs ihop. Ska bli intressant att lara kanna alla pa riktigt. Var pa en Pittsburgh city rundtur igar, inte en sa intressant stad att se pa, men helt trevlig tror jag. Ser ut som att vart outreach stalle kommer att bli Peru. Igen lite ironiskt eftersom det var stallet jag oftast namnde som exempel pa vart var outreach kunde ga. Har alltid velat fara till Sydamerika sa det skall bli intressant.

Har ar det annu som mitt i sommaren i Finland. Ledig dag sa vi for och spelade tennis, kopte en klubba sa jag hoppas det blir fler ganger. Har alltid velat spela tennis, och overlag blir det daligt med motion i veckorna sa det var trevligt med svett.

Vanligt kaffe har ar morkrostat. Helt fantastiskt. Walmart ar inte storre an Citymarket. Och fast jag knappt kanner nagon kanner jag mig tom pa fragor. Jag behover pafyllas med vad? Intressant hur flera pratar om hur flera har inte vill bo kvar i USA och att jag for till detta land frivilligt. Folk ater lite sallad och alla flingor smakar typ smulpaj. Mums.

Tva personer har hittills ignorerat min halsningsfras och direkt kommenterat mina ogon. Lite konstiga utbristanden.

Och man far ta sig friheten att skicka mig en fazers bla eller ett fint kort pa sig sjalv.

Saknar Finland, svampskogen, hostluften och promenader pa dom troskade akrarna med Frida. Vanner, familj. Svenska.


Fina manniskor i andra lander.

Kommentarer
Postat av: m

hostskogen tycker int ja om! e blir så sjukt i halsin!

2009-09-14 @ 08:44:23
Postat av: malin

jag drar en längtans suck för att jag vill se dina ögon.

2009-09-14 @ 18:06:30
Postat av: Fia

Ehe. Fiffigt. Tankt nastan hinn kommenter nagot annat men hostskogen med prickar mar halsen bra av.

2009-09-14 @ 21:16:11
Postat av: Ida

Tanka sig, jag e ju i sydamerika. Det ha int slagit mig en enda gang fore jag last detta inlagg. Just typiskt Iddoboy antar jag :). Ta vara pa allt! Kram!!

2009-09-15 @ 00:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback