Har ni na fågelbröö?


Gårdagens alster.

Några gånger i månaden jobbar jag på ett bageri. Oftast suckar jag över att jag skall dit, medan jag försöker intala mig själv att det inte är så jobbigt. Jag har ingen aning om varför egentligen, men när jag väl har masat mig dit till kl 7 på morgonen så flyter tiden iväg och så får jag fara hem. Lördagsförmiddagar är ju inte precis kända för att man åstadkommer en massa saker, som jag därav missar för att jag står i kassan och betjänar pensionärer som försöker få min chef att bli passionerad över övervintringsfåglars kärva matsituation så att han börjar skänka bort en hel massa bröd till höger och vänster. I alla fall, min point är att fastän det inte är så värst inspirerande arbetuppgifter, så tjänar jag lite extra cash. Igår var jag också på jobb, jag började med att packa några hundra fastlagsbullar, medan jag och en annan hade en diskussion om vad man borde börja kalla fastlagsbullar med sylt i, eftersom de naturligtvis inte egentligen borde få kallas för fastlagsbullar. Plötsligt kommer chefen och säger att han har en extrauppgift åt mig. Han skulle ha kalas och ville ha olika sorters crostini att bjuda på. Han hade köpt en hel massa ingredienser och jag fick fria händer att komponera ihop några sorter. Jag blev hur glad som helst över att få äran att göra någonting dylikt, hur roligt som helst. Så för en gångs skull hade jag en riktigt givande arbetsdag.

Kommentarer
Postat av: LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Ååååh ett nytt inlägg, vad glad jag blir!! Och vad gott det ser ut! =D

Postat av: LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Och de där crostinis blev faktiskt jättefina dessutom, du kan nog du! =) Och jobb är sällan kul, åtminstone inte sånt som man har som extraknäck innan man har nån examen, men som du säger så får man extra cash och erfarenheter till CV =)

2011-02-28 @ 19:05:11
URL: http://eimk.blogg.se/
Postat av: Sanna

Håller med lina, kul med nytt inlägg! :D Å di sir jätte goda ut dide crostinis, du kan laga några åt mig också nästa gång jag kommer hem :D Eller så kan du ta hem lite rester från bröllopet ;D

2011-03-02 @ 16:29:15
URL: http://queensanna.blogg.se/
Postat av: Malin

wow! va fantastiskt att få en sånde uppgigt! Nog blev han väl nöjd?

2011-03-03 @ 19:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback