Du är vad du äter

Okej, jag är tydligen nog inte så bra på det här med att skriva - trots att jag egentligen är väldigt inspirerad. Jag är inspirerad och fascinerad över det klassiska talesättet "du är vad du äter". Jag har blivit så fascinerad över att det jag äter faktiskt påverkar mig, min kropp, mitt välmående. Det är ju genom maten man får i sig alla kroppens byggstenar och näringsämnen. Det man äter kan göra en sjuk, det pratas det ganska ofta om i media. Men det är sällan det görs någon grej av det motsatta. Det känns om att man inte helt tar detta faktum seriöst, att man förringar kosten och söker andra lösningar om man t.ex. har hälsoproblem av olika slag."Let food be thy medicine, and thy medicine thy food." Än en gång citerar jag Hippokrates, men det passade så bra in. Så som sagt är jag lite fascinerad över att varje gång jag äter gör jag ett val som påverkar mig långt mycket mera än att jag blir mätt och belåten för stunden. Hälsosamt och supergott existerar faktiskt, det är dessutom dubbelt tillfredsställande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback