Julsötma

För en evig sötsaks älskare som jag är jultiden väldigt utmanande. Det är mörkt ute, alla deadlines hopar på sig och man vill inget hellre än att sitta inne och mysa i soffan med en film och något gott att äta. Dessutom så älskar jag ju att baka och greja, och när det närmar sig jul finns det en ganska bra ursäkt att syssla med sånt. Så just nu är min sockerstrejk lite på paus. När jag väl har kompromissat lite med strejken, så har det bara blivit lättare att fuska lite mera. För mig är det lättare att vara helt konsekvent än att satsa på måttlighet. Min sockerstrejk har varat i nästan 4 månader, och jag tycker själv att jag har klarat av att hålla mig till det ganska bra. Så nu här under julen tänker jag inte vara så noga. Men efter det är det stopp igen. Det finns alltid en orsak att fira och äta sött, men det är verkligen inte en hållbar livsstil enligt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback