Nya tag

Efter en ganska intensiv vända till Finland, en utmattande dag i Köpenhamn är jag tillbaka i Växjö. Det var annorlunda att vara hemma. Jag har aldrig förut haft det så att jag bor på ett annat ställe, och sedan bara åker hem och hälsar på, för att sedan åka tillbaka. Då kändes det som att jag faktiskt är borta på riktigt. Det var helt fantastiskt skönt att vara hemma, jag hann med en hel massa saker på kort tid, men jag kände också på flyget på vägen tillbaka att det kändes helt bra att åka tillbaka. Speciellt när jag visste att jag har en ny praktikplats att åka till, annars skulle det ha varit väldigt omotiverat. I Köpenhamn träffade jag en klasskompis som är på praktik där, hon visade mig runt lite, till Ströget och hennes praktikplats. Sedan for jag lite på egen sightseeing bl.a till Christiania. Det var väldigt intressant, helt förfallet område med graffiti och plakat om frihet och sånt. Och marijuana förstås. En joint, 60 dk. Nej tack.

Så idag var jag första dagen på Väderkvarnsbacken, ett boende för sju unga vuxna med utvecklingsstörningar, bl.a downs och Tourettes syndrom. Kände direkt att jag kommer att trivas tusen gånger bättre än på Hagahov. Fastän det kanske inte finns så mycket att göra, så är klienterna i alla fall sociala och pratglada. Så det blir nog bra.

Kommentarer
Postat av: b-mg

Åh, så skönt att du har ett trevligare jobb nu. Synd att du inte fick det från början, men bättre sent än aldrig.

Bamsekramar

2012-02-29 @ 11:14:23
Postat av: Julia

Jess, tummen upp för intressantare praktikplats :)

Och tack för i söndags, det var ytterst fint och välbehövligt att få bolla lite tankar! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback