Jag undrar om jag borde starta en ny blogg, folk brukar ju göra så när de haft paus en tid, men här finns ju ganska mycket av mitt liv samlat så om man är intresserad av att få en inblick i hur jag var för 4 år sedan är det bara att klicka sig fram.

För några timmar sen anlände mitt tåg till Växjö. Växjö är i samma storleksklass som Vasa, och känns mindre, då alla hus är så låga. Jag har kommit hit för att göra min praktik här och för att det ibland är bra att tänja på sin bekvämlighet. Så vi får se, det kommer att bli väldigt intressant. Jag skall jobba på ett gruppboende för mentalsjuka ( mer om det när jag faktiskt vet vad det innebär), samtidigt som jag är inneboende hos ett 30-årigt, gravidt par. Känslan hittills är hur kunde jag överhuvudtaget komma på tanken att lämna trygga,mysiga hålan Vasa med alla fina, trevliga människor, i utbyte mot det här?? Men i och för sig har jag hunnit vara här i cirka 3 timmar, coh ibland har jag en benägenhet att överdramatisera lite. Ett plus är att matbutiker bara ligger ett stenkast härifrån, samt att kyrkan jag kollat in på förhand ligger ännu närmare. Tror jag i alla fall. Ingen vits att gå på upptäcktsfärd ensam ute i mörkret. Det är ett minus. Men på plussidan är att jag köpte tre dvd-filmer för 99 kronor på Coop Konsum. Nu har ja naa ti jäär på kveeldan.

 

Jag bjuder på två ocensurerade bilder på mitt rum:


Kommentarer
Postat av: Ellon

Wohoo, fanns wc-papre (som ligger på bordet) färdigt där? Vilken lyx ;)

Postat av: Fia

Veta nån sku kommenter hede! Nä, ja måsta ju gå å köp direkt då di sa heti att ja, kom ihåg att du måst ha eget wc-papper. He e int som att ja, okej. Ja går å köper he imåron då.

2012-01-09 @ 21:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback