Bilden är inte relaterad till texten

Punktering på min cykel känns just nu som ett av de onödigaste som kunde hända. Transparent glassplitter på en isig cykelbana ställde till det. Och jag är inte så snabb att fixa det heller som jag trodde. Köpte ett repareringskit, och tänkte att paret säkert har en cykelpump. Men icke, inte ens en granne som jag plingade på hos i min desperation. Och det känns för långt att gå in till stan och köpa en. Så idag gick jag till Hagahov. Tog en halvtimme per väg. Ganska uppfriskande, så det kan hända att min cykel lämnar punkterad en stund bara så att jag tvingas röra på mig lite mera.

Sitter och funderar på sommarjobbsalternativ/ny praktikplatsalternativ. Har någon något tips? Känner mig så ensidig i mina alternativ, kök/vård. Fortfarande onödigt att vara där, och börjar få panik över hur jag i hela fridens namn skall kunna skriva en tiosidig rapport om vad jag har lärt mig under min tid där. Så jag hoppas innerligt att det skulle råka vara möjligt att få en plats någon annanstans. Just nu skulle jag kunna tacka ja till nästan vad som helst. Förutom rättspsyk, jag vill ju inte behöva frukta för livet heller. Vilket påminner mig om en historia om utspelade sig för några år sen på min praktikplats. En man som tidigare suttit på rättspsyk blev till sist placerad på boendet istället. Men han betedde sig seriöst livsfarligt för personal och sig själv, då han hade perioder då han inte ville ta medicin. För att personalen skulle kunna känna sig säkrare fick de en stege som de skulle använda för att rymma över taket i innergården ifall situationen krävde det. Jag skulle ha sagt upp mig direkt. Tur att det lugnat ner sig lite i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback