Couscous

Couscous har aldrig varit min grej. Jag har nog nog till och med påstått att jag avskyr det, för jag har aldrig ätit något med couscous som fallit mig i smaken. Dessutom har jag tänkt att det inte är vidare nyttigt, bara snabba kolhydrater.Och så kom förra helgen, då jag var på en fest med världens maffigaste libanesiska buffé. Där fanns en  couscous sallad med nötter, frön och torkad frukt. Den var bara så god! Sen dess har jag köpt hem couscous, och lagat en liknande variant två gånger och konstaterat att couscous är så gott! Dessutom så insåg jag att det är en väldigt bra protein-och fiberkälla (15g protein/100g är inte så dåligt!). Överlag insåg jag att Libanons matkultur, förutom hummus, är något jag har knapp erfarehet av, men efter helgens buffé blev så inspirerad av. Så här framöver tor jag att det kommer bli en del libanesiskt experimenterande.

Kommentarer
Postat av: Lina

Om man bara får in mycket smak så blir couscous bra =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback