Färsk sparris

 
Nu är den europeiska sparrisen i säsong. Under vinterhalvåret är den färska sparrisen oftast från Peru eller något annat sydamerikanskt land. Jag har aldrig ätit färsk sparris, endast sådan som är inlagd, men jag tycker det är väldigt gott. Så idag när jag var i butiken och såg att de hade sparris från Ungern, 2 euro för ett halvt kilo, tänkte jag att det var dags att testa laga. Då jag kom hem var jag vrålhungrig så det fick bli något snabblagat. Det blev en varm sallad med quinoa, rödlök, zucchini, körsbärstomat och rucola. Sparrisen strimlade jag och ångkokade den samtidigt som jag kokade quinoan. På det blev det en vitvinsvinägrett med lime och basilika. Sparrisen i sig hade inte en så framträdande smak, men gott var det. Lyxmåltid på 10 minuter, inte så illa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser så gott ut! Hälsar en som ätit sin andra grötporton för dagen :(

Svar: Gröt är nog gott, men kanske int flera gånger om dagen..
Fia

2013-05-07 @ 12:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback