En middag på känsla

Efter att ha surfat en hel massa på receptbloggar kände jag inte för att äta vanlig middag, typ en grönsakswok hade jag tänkt innan. Jag hade sett olika sorters frukostrecept och var mer sugen på något fruktigt, halvsött och krämigt. Jag improviserade ihop en röra i mikron på pumpapuree, chiafrön, kardemumma, kanel, ingefära och lite rissirap. Sedan rörde jag i lite kokt quinoa och äppelbitar. Jag råkade överdosera ingefäran så det blev lite starkt, och jag trodde det skulle bli en totalflopp, men jag åt det med lite mandelmjölk så det blev nog bra till sist. Det motsvarade nästan det som jag först visualiserade mig. Jag kände sen i alla fall behov av något saltigt, så det blev några surskorpor med saltgurka och paprika som komplettering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback